Projekt

                                                                             Projekt


Teema: Koolikappide olukord Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumis

Eesmärk: Uurida Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 5-12. klassi õpilaste rahulolu koolikappidega.
Projekt peaks andma tagasisidet õpilaste kappide kohta. Kui paljudel on kapiga midagi negatiivset, tuleks kaaluda kas uued kapid osta või nende probleem lahendada.

Läbiviija: Emilie Koppel

Valim: Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 5-12.klasside õpilased

Ajakava: 
  • - projekti teema valitud, projekti leht ( eesmärk, valim, ajakava) valmistatud.  20.01
  • - küsitlus valmis 07.02
  • -küsitluse jagamine 16.02
  • - tulemuste analüüs ja vormistamine 28.03
  • - projekt valmis, ettepanekute esitamine 30.03

Vahendid: Google Forms, ajaveeb, sotsiaalmeedia ja e-post




Küsitluse analüüsimine

Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumist vastas 84 õpilast kui valem oli 5-12 klass, seega saab sellest teha usaldusväärseid järeldusi.
Oleksin tahtnud natuke rohkem vastuseid. Oleksin pidanud rohkem jagama. Küsitlus on kappide probleemide kohta.

1. Kapi number- See küsimus osutus ebavajalikuks ning kõigil tulid oma numbrid.


2. Kapi jagamine 

Enamus kooliõpilastest jagab kappi. Seda oli ka oodata sest, vaid vähestel on eraldi kapp, see on sel juhul kui klassis on paaritu arv õpilasi. 




 3. Kapi probleemid

Suurema osa vastajate kappidel on probleemid, kuid alla 40% vastajate kappidel pole probleeme, ilmselt selle pärast, et need on uuemad või pole lõhutud. Oleneb kuidas keegi kapi eest hoolitseb, sest igal aastal kapi omanikud vahetuvad.





4. Erinevad probleemid

Siin on vastajate kappide probleemid. Kõige rohkem on kappide peeglite peal kleepsud. See pole nii suur probleem, sest pole midagi katki. Õpilaste kapid on veel kõige rohkem mõlkis, kriibitud ning krigiseb kui ust avada. Päris paljudel on kapp roostes.16 vastajal on kapil kõik korras. Õpilased  kirjutasid ka ise, mis kapil viga on.






5. Probleemide häirivus

Suuremat osa õpilasi need probleemid ei häiri. Õpilased on ära harjunud probleemidega, kuid leidub ikka inimesi, keda häirivad. 





6. Probleemide lahendamine

Enamus õpilastest saab probleemidega hakkama ja seda oli ka arvata, sest õpilased on kas ära unustanud või see probleem ei häiri üldse. Vaid väga vähesed ei saa hakkama.





7. Raha kogumine

Üle poole õpilastest on nõus raha koguma. Muidugi ei saa raha nõuda õpilastelt, kellel on raskuseid või nad ei soovi panustada oma raha. 





8. Kapi asukoht

Suurem osa õpilastest on oma kapi asukohaga rahul. Osad õpilased on mademel ning seal on rohkem ruumi. Mõnedel on ka klassides sees ja see on hea. Kuid kitsastes koridorides võib väga ebamugav olla. Mõned inimesed ei ole rahul ning mõnedel on nii- naa. 






9. Kapi lukustus

Natukene alla poole õpilastest tahab, et kapp oleks lukustatud koodiga. Teisel kohal on võtmega ning siis tulevad veel mõned mõtted. Koodiga on selline jama, et keegi võib su koodi ära arvata. Võtmega on natuke kindlam, kuid see võib kaotsi minna.  Sõrmejälg ja näotuvastus on natuke kallid.







10. Kapi suurus

Üle poole õpilastest on oma kapi suurusega rahul. Kirjutati ka oma arvamusi. Arvati, et kapp jääb väikseks, eriti talvel, sest sinna on raske mahutada nii  mantlit kui ka spordikotti. Ilma paariliseta kapi jagajatel on natuke kergem, sest on rohkem ruumi.








Kokkuvõte: Küsitlusele vastas 84 õpilast põhikoolis ja gümnaasiumist kokku- seega saab teha tulemuste põhjal järeldusi õpilaste arvamusest. Enamus kapi omanikel on oma kapiga probleeme, kuid need ei häiri. Vähestel pole üldsegi probleeme ja väheseid häirivad probleemid. Toodi välja erinevaid probleeme ning esikoha sai, et peeglite peal on kleepsud. Enamus õpilastest on valmis raha koguma, kui kavatseme uued kapid osta või kappe remontida. Kapi asukohaga ollakse üldiselt rahul ning suurusega ka. Lukustusel toodi välja, et võiks kappe lukustada pigem koodi, kui võtmega.  Hiljem kui palusin pakkuda ideid, tuli neid. Pakuti välja, et tuleks pigem uued kapid osta kui parandada, sest see läheks liiga kalliks. Sooviti, et uue maja kappidel oleksid ka peeglid ning et kapid võiksid olla suuremad.
Kokkuvõtteks õpilased on rahul oma kappidega. On küll probleeme, kuid nendega saadakse hakkama. Raha kogumise võimalus on olemas klassides. Soovitakse pigem koodilukku kui võtit.  Arvan, et projekt õnnestus, kuid ootasin veidike rohkem vastuseid. Oleksin pidanud rohkem jagama, kuid inimesed ise otsustavad kas tahavad vastata või ei. 

Ettepanekud:

1. Majandusjuhatajale tutvustada oma projektiideed ja tutvustada uuringu tulemusi.

2.  Tutvustada majandusjuhatajale mõtet vahetada võtmelukud koodilukkudeks.

3.  Rääkida kooli remondimehega kappide parandamise asjus.

 













Kommentaarid

  1. Teema väga hea. Valimis võiks olla gümnaasiumiosa õpilased? Vormista ajakava

    VastaKustuta
  2. Küsimus "Kui on, siis millised?" ei saa olla kohustuslik. Võiks küsida veel kappide asukoha kohta, lukustamise kohta (võtmega, magnetvõtmega, koodiga), kapi suuruse kohta jne.

    VastaKustuta
  3. Katsu analüüsis rohkem leida põhjendusi, selgitusi, seoseid, järeldusi vms. Näiteks on ju sinu projekti eesmärgi jaoks kõige tähtsam küsimus probleemide kohta aga selle tulemuste kohta vaid 1 lause ühe probleemi väljatoomisega - mida veel selle küsimuse vastustest sai välja lugeda?
    Tulemus näitab ka et "kas" küsimus probleemide kohta ei anna piisavalt informatsiooni, st tegelikult ei saanudki teada mis probleem kõige rohkem härib ja kuivõrd häiriv see on.
    Vt õigekirja!

    VastaKustuta
  4. Vt eelmist kommentaari, korrigeeri ajakava, lisa kokkuvõte ja ettepanekud.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu nädalavahetus

Distantsõpe

Minu reis Viljandisse